תנאי שימוש – אתר כללית
כללי
- כללית שירותי בריאות (להלן: "כללית") מפעילה אתר אינטרנט זה, אשר כתובתו הינה clalit.co.il (להלן: "האתר") המאפשר למשתמשים באתר, ללקוחות, למטופלים ולמקבלי השירותים (להלן: "משתמשים") בין היתר, לקבל מידע בתחומי פעילותה של כללית. האתר מאפשר למטופלי כללית גם קבלת מידע אישי, בכפוף לתהליך הרשמה ואישור כללית, באזור ייעודי (להלן: "האזור האישי").
- תנאי השימוש באתר זה (להלן: "תנאי השימוש") מנוסחים לעיתים בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, אולם הם מיועדים לגברים ונשים כאחד. הכותרות בתנאי השימוש הן לצורכי נוחות בלבד, ואין להתחשב בהן בעת פרשנות של סעיף כלשהו מתנאי השימוש או ביחס לתוקפו.
- במידה שגילך הינו מתחת לגיל 18, יש לקרוא את תנאי השימוש ביחד עם הוריך או עם אפוטרופוס חוקי אחר, ולאשר אותו ביחד עמם.
- יובהר כי השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש. הכניסה, השימוש או גלישה באתר ייחשבו הסכמה לתנאי שימוש אלה. לכן אם אינך מסכים לתנאי מתנאי השימוש באתר, כולם או חלקם, הנך מתבקש לא לעשות כל שימוש באתר לכל מטרה שהיא, ולפנות באופן פיזי לסניפי כללית על מנת לקבל את השירות המבוקש, ככל שניתן לספק אותו בצורה פרונטלית.
- הוראות תנאי השימוש יחולו, ללא הגבלה, על כל שימוש שייעשה על ידי כל משתמש באתר כללית ובאזור האישי, ומהווים הסכם מחייב בינך לבין כללית.
- לצורכי תנאי שימוש אלה, משמעו של המונח "מידע" – כל מידע המופיע באתר, מכל סוג שהוא, בין אם אישי ובין אם מידע כללי, ולרבות, בין היתר, מידע רפואי, סמלים וסימנים, קודי מחשב וקבצים.
- האתר וכל המידע המצוי בו מוגנים בהתאם לזכויות קניין רוחני. מלוא זכויות היוצרים והקניין הרוחני, לרבות השם וסימני המסחר, עיצוב האתר, השירותים הניתנים באתר, התכנים המתפרסמים בו על ידי כללית, כל תוכנה, יישום, קוד מחשב, קובץ גרפי, טקסט וכל חומר אחר הכלולים בו הם בבעלותה המלאה של כללית בלבד או של צד שלישי שאישר לכללית את השימוש בהם.
אסור להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי, להעביר, לשנות, לעבד, לאחזר, לנטר, לאנדקס, למכור, לשווק, לשכפל או למסור לצד שלישי בכל דרך שהיא את האתר ו/או כל מידע המופיע בו, כולם או חלקם, ללא קבלת הסכמה של כללית בכתב ומראש ובכפוף לתנאי ההסכמה (ככל שתינתן), למעט שליפת נתונים לצורך שימוש אישי של משתמש.
- בכל מקום בו מופיע המונח "משתמש", הכוונה למשתמש באתר ו/ו באזור האישי.
- כללית עשויה לשנות את תנאי השימוש באתר מעת לעת, לפי שיקול דעתה הבלעדי. כל שינוי יחייב את המשתמשים ממועד פרסומו באתר.
- תנאי שימוש אלה הינם בנוסף למדיניות הפרטיות ואינם גורעים ממנה.
- הדין החל על תנאי השימוש ועל השימוש באתר זה יהיה הדין הישראלי בלבד. מקום השיפוט הבלעדי בגין כל עניין בקשר עם האתר, המידע באתר או השימוש באר יהיה אך ורק בבתי המשפט המוסמכים בתל־אביב.
האתר והשימוש בו
- השירותים באתר והמידע המופיע בו ניתנים כפי שהם, ועשויים להשתנות בתצורה, בתוכן או בכל דרך אחרת, לפי שיקול דעתה של כללית מעת לעת. לא תהיה למשתמש כל טענה או תביעה כלפי כללית מכל סוג שהוא ביחס לשירותים או למידע (ולרבות בקשר לשינויים), או להתאמתם לצורכי המשתמש.
- המידע והעצות הניתנים באתר כללית הם בגדר מידע כללי בלבד. הם אינם תחליף להיוועצות עם בעל תפקיד מוסמך, ואינם בגדר "עצה רפואית", אבחנה רפואית", "חוות דעת רפואית" או "המלצה לטיפול רפואי". כמו כן אין במידע הכללי שנמסר באתר כללית כדי להוות אישור או התחייבות של כללית למתן שירות כזה או אחר.
- באתר עשויים להופיע תכנים המבטאים גישה רפואית מסוימת או פרסומים סובייקטיביים של רופאים, או שהם עלולים להיות כרוכים בנסיבות עובדתיות מסוימות, והם אינם משקפים בהכרח את גישת כללית.
- המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד אשר אינו לוקח בחשבון מידע רפואי פרטני רלוונטי לכל מטופל ולמצבו הרפואי ולכן אין להסתמך על מידע המופיע באתר (לרבות, בין היתר, מידע כללי אודות בדיקות או סיכונים הכרוכים בהליכים רפואיים) כמידע יחיד לשם קבלת החלטה על טיפול רפואי כלשהו, ויש להיוועץ בגורם רפואי מטפל.
- בכל מקרה בו קיימת בעיה רפואית או שמתעורר חשד לקיומה, יש להזמין ביקור אצל רופא המשפחה או אצל רופאים במקצועות אחרים רלוונטיים לשם בדיקה וקבלת ייעוץ מקצועי מותאם אישית למטופל.
- בכל מקרה של בעיה דחופה, בכל מקרה חירום ובכל מצב של מצוקה (גופנית או נפשית) יש לפנות לקבלת טיפול רפואי אצל הרופא המטפל או בחדר המיון של בית החולים הקרוב או באמצעות מגן דוד אדם (באמצעות מספר החירום 101 בכל רחבי הארץ).
- כללית אינה מתחייבת שכל שירות הניתן באתר יהיה חסין מתקלות או מפני גישה לא חוקית או משיבוש תכנים לא חוקי. כללית לא תהיה אחראית במישרין או בעקיפין, לכל נזק, ישיר או עקיף, כספי או אחר (לרבות עוגמת נפש וכיו"ב) שייגרמו למשתמש באתר או לרכושו עקב כך.
- כללית רשאית לערוך שינויים מעת לעת בתאר, במבנהו, בתכניו, היקפם וזמינותם של השירותים בו, לפי שיקול דעתה הבלעדי. כללית לא תהיה אחראית במישרין או בעקיפין, לכל נזק – ישיר או עקיף, כספי או אחר – שייגרם למשתמש בקשר עם שינוי כאמור.
- כללית עשויה לאפשר למשתמשים יצירת קשר עם נציגיה באמצעות ערוצי תקשורת דיגיטליים שונים, לפרטים בדבר איסוף המידע בעקבות השימוש בערוצי תקשורת אלו, נא קרא בעיון את מדיניות הפרטיות. כל שימוש בערוץ תקשורת דיגיטלי יהיה כפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של ערוץ התקשורת הרלוונטי. למען הסר ספק, כללית לא תישא בכל אחריות לערוצי תקשורת דיגיטליים של צדדים שלישיים, לתקינותם או לזמינותם והשימוש בערוצי תקשורת כאמור יתאפשר, בין היתר, בהתאם לאמצעים שבאחריות המשתמש (לדוגמא: חשבונות עדכניים אצל הצד השלישי המספק את הערוץ הדיגיטלי).
- ההתחברות לאתר כללית באמצעים שלרשות המשתמש (לרבות מכשור, תוכנה או חומרה), הינה באחריותו המלאה והבלעדית של המשתמש. כללית לא תישא בכל אחריות לתפקוד לקוי של אמצעים בהם המשתמש עושה שימוש לצורך ההתחברות לאתר.
- המשתמש רשאי לעשות באתר או במידע שימוש אישי בלבד.
- המשתמש מתחייב להשתמש באתר בתום לב, בכפוף לכל דין, ובהתאם לתנאי שימוש אלה כפי שיהיו ויתעדכנו מעת לעת, ולא יעשה באתר כל שימוש לרעה.
- ידוע למשתמש שהשימוש באתר כפוף להוראות הדין, וכי חל איסור על העלאה או שליחה באמצעות האתר של כל מידע שהינו בלתי חוקי ו/או בלתי הולם ו/או פוגעני בכל דרך ו/או שגוי ו/או בלתי רלוונטי.
- מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, מתחייב המשתמש שלא להפריע או לפגוע בכל דרך בפעילות האתר, בשירותים הניתנים באמצעותו או במידע, ושלא לגרום בכל דרך לנזק כלשהו לכללית או לצדדים שלישיים, וכי בשימוש באתר הוא לא יפר כל דין, ולא יפר כל זכות של כללית או של צד שלישי, לרבות זכויות חוזיות, קנייניות, זכויות קניין רוחני, פרטיות וסודיות רפואית.
- כללית רשאית לנקוט בכל צעד על פי דין בגין הפרת תנאי השימוש כאמור או פעילות בלתי חוקית אחרת, לרבות העברת פרטיו של משתמש או נתונים טכניים לרשויות המוסמכות ו/או לגורמים רלוונטיים אחרים לצורך בדיקת ההפרה, בכפוף לכל דין.
- המשתמש מתחייב לעדכן את כללית מיידית באמצעות פניות הציבור על כל הפרה קיימת או צפויה של הוראות הדין או תנאי שימוש אלה (לרבות כל חשש להפרת זכויות קניין רוחני) בקשר לאתר, בין במתכוון ובין שלא במתכוון. יובהר כי אין בעדכון כאמור על ידי המשתמש כדי לפטור אותו מאחריות להפרה ו/או כדי להטיל או להעביר את האחריות על כללית.
- קישורים באתר לאתרי צד שלישי אינם מהווים המלצה או אישור של כללית לשירותים או למידע המופיעים באתרי צד שלישי, והשימוש באתרי צדדים שלישיים כפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של הצדדים השלישיים. ראה מידע נוסף במדיניות הפרטיות.
יובהר כי כללית לא נושאת ולא תישא בכל אחריות, מכל סוג, לקישורים לאתרים חיצוניים של צדדים שלישיים ו/או לאתרי צדדים שלישיים ו/או לשירותים ו/או למידע או לתוכן הניתנים באתרים של צדדים שלישיים כאמור, ולא תהא אחראית לכל נזק בקשר עם השימוש באתרים כאמור של צדדים שלישיים (לרבות כל שירות, תוכן, מוצר או מידע אחר של צד שלישי). לצד זאת, ככל שמצאת כי השירותים או המידע באתרי צד שלישי אינם תקינים, בלתי חוקיים או בלתי הולמים, יש להודיע לכללית באמצעות פניות הציבור.
- בכל מקרה של שימוש במוצרי צד שלישי או בשירותי צד שלישי, המופיעים באתר, מומלץ לבחון ולהתייחס לתנאי השימוש הפרטניים ביחס לאותו מוצר ו/או שירות.
- בעצם השימוש באתר, המשתמש מוותר על כל תביעה, דרישה או טענה מכל סוג שהוא כלפי שירותי בריאות כללית ו/או צוות הכותבים, העורכים והיועצים של האתר.
- המשתמש מתחייב בזאת לשאת באחריות להפרת תנאי השימוש ולשפות את כללית בגין כל נזק שייגרם לה בקשר עם הפרת תנאי שימוש אלה.
- יובהר כי משתמש באתר באזור האישי אשר היה מבוטח כללית בעבר, ואשר אינו מבוטח פעיל בכללית בשל נסיבות כגון שירות צבאי ו/או מאסר וכיו"ב, לא יהא רשאי לבצע פעולות במסגרת
השירותים הדיגיטליים באתר, למעט צפייה במודול בתי החולים, צפייה בהיסטוריה הרפואית שלו, צפייה וביצוע פעולות עבור אדם אחר עבורו הוא משמש כאפוטרופוס או מיופה כוח, שליחת בקשה למרפאה מסוג "רישום תינוק כללית", שליחת בקשה למרפאה מסוג "קליטה מחדש בכללית" או כל פעולה אחרת כפי שתיכלל מעת לעת על ידי כללית ולפי שיקול דעתה הבלעדי. עם חזרת המשתמש להיות מבוטח פעיל של כללית, יעודכן פרופיל המשתמש כלקוח כללית ויפתחו עבורו מלוא השירותים הדיגיטליים. - מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, כללית רשאית להפסיק בכל זמן את הפעלת האתר או להגביל את זמינותו, באופן כללי או פרטני, לפי שיקול דעתה הבלעדי. בכלל זה, כללית רשאית, בכפוף לכל דין, לחסום מידע המופיע באתר, למנוע או להפסיק שירותים הניתנים באמצעותו למשתמש, זמנית או לצמיתות, על פי שיקול דעתה הבלעדי של כללית, ובין היתר במקרה בו קיים חשש כי משתמש פעל בקשר לאתר באופן בלתי חוקי ו/או בניגוד לתנאי השימוש ו/או מסר מידע שגוי או שקרי ו/או לא ניתן לאמת מידע שנמסר על ידי המשתמש ו/או קיים חשש להונאה או לסיכון כלשהו עקב פעילות משתמש ביישומון. כללית לא תהיה אחראית במישרין או בעקיפין, לכל נזק – ישיר או עקיף, כספי או אחר – שייגרם למשתמש בקשר עם הפסקת הפעלת האתר כאמור.
- כל המספק לכללית אמצעי תשלום שאינו בבעלותו, וזאת לצרכי גביית כל תשלום, מצהיר כי הדבר נעשה כדין וברשות, באישור בעל אמצעי התשלום, וכי יידע את בעל אמצעי התשלום וקיבל את הסכמתו ואישורו מראש לבצע שימוש באמצעי התשלום שבבעלותו. כן יובהר כי בעל אמצעי התשלום יקבל מכללית דיווח מפורט על החיוב החודשי והשירותים בגינם נגבה, ולמשתמש לא תהא כל טענה כנגד כללית בעניין זה.
תנאי שימוש במערכת סל השירותים של כללית (להלן: "המערכת"):
- מערכת זו מסייעת לאתר שירותים הכלולים בסל שירותי הבריאות (להלן: "סל השירותים"), כמפורט בתוספת השנייה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי ובהוראות כללית.
- בכניסתי למערכת סל השירותים אני מאשר ומסכים כי הגלישה במערכת היא בכפוף להוראות ולתנאים המפורטים בתנאי השימוש לעיל ולהלן:
- ידוע לי כי סל השירותים ו/או המידע המתפרסם במערכת עשויים להשתנות מזמן לזמן. ידוע לי כי לאחר פרסום המידע, המסופק לנוחיותי ולשימושי האישי, עשויים לחול שינויים בסל השירותים ו/או במידע, ואלה לא בהכרח ימצאו את ביטויים המיידי במערכת.
- ידוע לי כי הזכאות לשירותים השונים הכלולים בסל השירותים נבדקת על ידי כללית באופן פרטני בכל מקרה ומקרה וכי היא תלויה באמות מידה שונות ובהתוויות רפואיות פרטניות ומגוונות, שלא ניתן לכלול את כולן במערכת.
- ידוע לי כי לאור האמור, ומאחר שמדובר במערכת מידע בלבד, הרי שבכל מקרה של סתירה ו/או אי התאמה בין המידע המוצג במערכת לבין סל השירותים על פי נוהלי כללית או על פי דין, יגבר האחרון.
- ידוע לי כי הפרסום במערכת אינו מהווה "ייעוץ רפואי" או תחליף לייעוץ כזה, כללי או פרטני, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח, ואשר משמשים לקבלת טיפול רפואי כלשהו. מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל בתנאי השימוש, ידוע לי כי אין בתכנים המצויים במערכת משום המלצה ו/או חוות דעת ו/או תחליף לייעוץ רפואי על ידי הרופא המטפל.
תנאי השימוש בפורטל הרפואי האישי (להלן: " כללית און-ליין"):
- כללית און-ליין הוקם כדי לסייע בריכוז המידע הרפואי האישי. המידע המופיע בכללית און-ליין מגיע ממערכות המידע השונות של כללית.
- בכניסתי לכללית און-ליין אני מאשר ומסכים כי השימוש בכללית און-ליין הוא בכפוף להוראות ולתנאים המפורטים בתנאי השימוש לעיל ולהלן:
- ידוע לי כי שירותים והעברת המידע הניתנים או המתבצעים בדרך אלקטרונית או דרך האינטרנט (להלן: "שירותים מקוונים") כוללים בין היתר אפשרות לביצוע פעולות באופן מקוון ולקבלת מידע באמצעותם, וכי שירותים מקוונים נוספים יתווספו מעת לעת.
- ידוע לי שבכללית און-ליין ניתן לשמור בדיקות עצמיות המבוצעות בבית (כמו מדידת לחץ דם, מדידת דופק, מדידת משקל, מדידות של רמות הסוכר בדם ובדיקות עצמיות אחרות). כמו כן ניתן לשמור מסמכים רפואיים אישיים שנמסרים במוסדות רפואיים ובמוסדות אחרים שמחוץ לכללית (כמו חוות דעת רפואיות, מכתבי שחרור מאשפוז ועוד).
- אני מבקש להצטרף לשירותים המקוונים של כללית ובהם מערכת זימון תורים, שליחת בקשות למרפאה, קבלת תוצאות של בדיקות מעבדה, קבלת הפניות לבדיקות מעבדה, קבלת המלצות רפואיות, ייעוץ מומחים, גישה למערכת זכאות אישית, גישה למידע על רגישויות, על אבחנות, על תרופות שנקנו, גישה לדוחות תשלומים, מעקב אחר החזרי מושלם, צפייה בטפסים (אישורי מחלה וסיכום מידע רפואי, טופסי 17, סיכומי אשפוז ומיון, סיכומי ביקור רפואה יועצת) ועדכון פרטים אישיים. נוסף על כך אני מאשר קבלת הודעות בדואר האלקטרוני ו/או במסרונים לסלולר (SMS) ו/או בפקס ו/או במערכת מסרים באינטרנט ו/או בהודעות בטלפון.
- ידוע לי שאת השירותים המקוונים אוכל לקבל ו/או להפעיל בעבורי ובעבור ילדיי הקטינים אשר טרם מלאו להם 18 שנה – הכול במסגרת החוק ובכפוף לשיקול דעתה של כללית.
- אני מצהיר כי בן/בת זוגי מסכים/ה לכך שאקבל את השירותים גם בעבור ילדינו הקטינים כאמור. ידוע לי כי על פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב-1962, כל אחד מהוריו של הקטין הוא אפוטרופוס חוקי על ילדיו ורשאי לקבל את מלוא המידע הרפואי עליהם, אלא אם ניתן צו שיפוטי השולל את האפוטרופסות שלו.
- אני מתחייב/ת להודיע לכללית במקרה של התנגדות בן/בת הזוג, ואני פוטר/ת בזאת את כללית מכל אחריות ו/או חבות בגין העברת מידע כאמור שלא בהרשאת בן/בת הזוג אם לא ימסרו הודעה כאמור.
- אני מתחייב/ת לשפות את כללית בגין העברת מידע כאמור שלא בהרשאת בן/בת הזוג אם לא ימסרו הודעה כאמור, ואני מתחייב/ת לשפות את כללית בגין כל נזק ו/או הוצאה שייגרמו לה עקב כך.
- על מנת לצפות בתיק הרפואי האישי באינטרנט יש לבצע פעולת אתחול שיכולה להיעשות רק על ידי המשתמש (קבלת קוד משתמש וסיסמה לאחר שזוהה בוודאות על ידי צוות המרפאה או באמצעות הזדהות חזקה מרחוק לפי הנחיות כללית; שינוי הסיסמה הראשונית; חתימה אלקטרונית על הסכם ההצטרפות). בלי פעולת האתחול הזו לא ניתן לצפות בתיק הרפואי האישי באינטרנט ו/או לבצע בו פעולות.
- חשוב להדגיש: התיק הרפואי האישי לא נשמר ברשת האינטרנט, והמידע הרפואי האישי המוצג בכללית און-ליין לא נמצא באתר כללית, אלא מאוחסן רק במערכות המידע של כללית. הנתונים המוצגים נשלפים לתצוגה על המסך אך ורק כאשר המטופל נכנס אל התיק באמצעות פרטי ההזדהות שלו.
- ידוע לי שייתכן שהמידע הקיים באזור האישי לא כולל את כל המידע הרפואי הקיים במערכות המידע של כללית, ולכן ככל שאדרש למידע אשר לא קיים באזור האישי – עליי לפנות למרפאה בה אני מטופל לצורך הפקתו.
- ידוע לי שהאחריות לריכוז הנתונים ולהעברתם במידת הצורך לכללית ו/או לרופא המטפל היא שלי בלבד. ידוע לי עוד שאם נפלה טעות במידע המוצג בכללית און-ליין, או אם קיים מידע רפואי עליי אשר אינו מופיע בכללית און-ליין, עליי לפנות לרופא המטפל בהקדם האפשרי כדי לעדכנם.
- ידוע לי שכל פעולה המתבססת על מידע המופיע בכללית און-ליין מחייבת את אישור הרופא המטפל, וכי כללית לא תישא באחריות לכל פעולה אשר תיעשה שלא בהתייעצות עם הרופא המטפל ובאישורו.
- מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, ידוע לי שהמידע שנמסר בכללית און-ליין אינו משמש בשום מקרה תחליף לפנייה או לקבלת ייעוץ ו/או תחליף לטיפול רפואי לפי הצורך, ולא יהיו לי כל טענה ו/או דרישה מכללית ו/או מרופאיה ו/או מי מטעמה בגין שימוש שאעשה אני או מי מטעמי בכללית און-ליין, לרבות בגין הזרמת נתונים ומשיכתם.
- במסגרת השימוש בכללית און-ליין עומדת למשתמשים האפשרות לבצע ולהסדיר תשלומים באמצעות שרת תשלומים ייעודי. ביצוע התשלום דרך מערכת התשלומים ילוּוה באבטחת מידע כמקובל בשוק, כגון הצפנת SSL. כללית רשאית, מסיבות טכניות או מכל סיבה אחרת, להפסיק או להשעות בכל עת את השימוש במערכות התשלומים, כולו או חלקו. מערכת התשלומים אינה אוגרת מידע על התשלומים, ובפרט אינה שומרת את פרטי כרטיסי האשראי של המשלם, אלא לצורך ביצוע הגבייה ותו לאו. הסכום המרבי שניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי באתר עשוי להשתנות על פי החלטת כללית ועשויה להשתנות מעת לעת. הסכום המעודכן יוצג באתר. כל תשלום מותנה באישור העסקה על ידי חברת האשראי שדרכה התחייב המשתמש לבצע את התשלום. לאחר אישור הפרטים וביצוע התשלום תתקבל הודעת אסמכתא ובה אישור על קבלת התשלום.
- לצורך קבלת חלק מהשירותים המקוונים אני רשאי למסור פרטים אישיים. ידוע לי כי אינני מחויב למסור פרטים אלו. כללית או מי מטעמה תהיה רשאית להשתמש במידע שנמסר ו/או שיימסר, בהתאם למדיניות הפרטיות של כללית, ולשמור את המידע במאגרי המידע של כללית, ובין היתר לשלוח הודעות לדוא"ל שלי ולמספר הטלפון הנייד שלי ו/או להשתמש במידע לרבות לשם פנייה עתידית למתן שירות (לרבות שליחת הודעות, תזכורות, מידע על פרסום תוצאות בדיקות, מועדי ביקורים או בדיקות, המלצות רפואיות וכיו"ב) במסגרת דיוור ישיר ו/או אחר, ובכלל זה באמצעות שימוש בכל אמצעי התקשורת כמו דואר (בין אם רגיל ובין אם אלקטרוני) ו/או טלפון ו/או מערכת חיוג אוטומטית ו/או פקסימיליה ו/או בהודעות "פוש" באמצעות האפליקציה שבשימוש המשתמש ו/או רשתות חברתיות וטכנולוגיות דומות (בין אם קיימות כמו ובין אם עתידיות). כמו כן הנני מאשר כי כללית ומי מטעמה תהיה רשאית להשתמש במידע שנמסר ו/או שיימסר לפעילות שיווקית מכל סוג שהוא בין אם היא עושה אותה ובין אם היא נעשית בשמה, ובין היתר לשלוח לדואר האלקטרוני שלי ולמספר הטלפון הנייד שלי, ו/או להשתמש במידע לשם העברת כל מידע שיווקי ו/או פרסומי של כללית ידוע לי כי קבלת מידע שיווקי ו/או פרסומי מכללית תיעשה בהסכמתי באופן עצמאי ובלתי תלוי בהסכמתי לקבלת מידע ו/או הודעות הנוגעות לשירותים המוענקים לי כמפורט לעיל, ומשכך הנני רשאי/ת לבטל הסכמתי זו לקבלת מידע שיווקי ו/או פרסומי במלואה או בחלקה בכל עת באמצעות אתר האינטרנט של כללית (לשם הבהרה – הסרת הסכמה לקבלת מידע שיווקי משמעה הסרת הסכמה להעברתו לצד ג' לצרכים שיווקיים כאמור) אישיים לכללית, וכי כל מסירת פרטים אישיים תיעשה בהתאם להחלטתי ולרצוני החופשי.
פניות הציבור
- פנייה דרך האתר אינה מיועדת לנושאים הדורשים מענה מיידי מגורם רפואי. בנושאים אחרים, כל פניות המשתמשים, מטופלות באמצעות מוקד פניות הציבור של כללית (ומועברות על ידי המוקד לגורם הרלוונטי בכללית למתן מענה).
- פניות כאמור יש להעביר לדואר אלקטרוני שכתובתו pniot@clalit.org.il. כללית תעשה מאמץ להשיב בהקדם.
- במקרים דחופים יש לפנות אל המרכז הרפואי הסמוך למקום מגוריכם.
מדיניות פרטיות
לכללית חשובה הפרטיות שלך. במסגרת אספקת השירותים שלנו, בין היתר הרפואיים, אנו אוספים ומעבדים מידע רגיש על משתמשנו. המידע נאסף, בין היתר, לצורך מתן שירותי רפואה מקוונים והתאמת הטיפול לצרכים הייחודיים של כל משתמש.
על מנת לשפר את ההגנה על הפרטיות שלך, אנחנו מספקים מידע זה אודות מדיניות הגנת הפרטיות שלנו, והאפשרויות העומדות בפנייך בעת השימוש באתר, ובנוגע להתנהלות כללית בעניין איסוף המידע ו/או מידע רגיש, כהגדרתם בחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 (להלן: "חוק הגנת הפרטיות"). כמו כן האתר אוסף מידע רפואי כהגדרתו בחוק זכויות החולה, תשנ"ו-1996.
בכל שאלה בנושא הגנת הפרטיות בעת השימוש באתר, וכן לתלונות על הטיפול במידע, ניתן לפנות לבעלת השליטה מאגר המידע. דרכי ההתקשרות הינם: טלפון 04-7700811; דוא"ל zashiranlu@clalit.org.il .
מדיניות פרטיות זו הינה חלק אינטגרלי מתנאי השימוש, כפי שאלו מתעדכנים מעת לעת. הגדרות שלא הוגדרו במדיניות הפרטיות ו/או בתנאי השימוש במפורש, תהא להן המשמעות הקבועה להם בחוק הגנת הפרטיות. מובהר, כי כל העושה שימוש באתר, נותן הסכמתו להצהרת המשתמש, תנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות, ומקבל על עצמו את תנאיהם במלואם. בהסכמתי למדיניות הפרטיות אני מתיר לכללית לעבד את המידע האישי שלי.
יובהר: ככל שישנם תנאים והסדרים נוספים במסמכים (ולרבות התקשרויות) בנוגע לשירותי כללית ו/או מוצרים שמספקת כללית (כגון: השתתפות במחקרים, שימוש באפליקציות, שירותים דיגיטליים אחרים, התקשרויות עם ספקי צד ג' וכיו"ב), יחולו תנאים והסדרים אלה אף הם על המטופל ו/או המשתמש, לפי העניין.
- הרישום והשימוש בשירותי כללית
- קבלת השירותים באתר כללית ו/או כללית און-ליין ו/או המערכת ו/או כל אפליקציה של כללית המפנה במישרין לתנאי מדיניות פרטיות זו ו/או שירות באמצעות אפליקציית הוואטסאפ (WhatsApp) (להלן: "שירותי כללית"), טעונים הרשמה. במסגרת ההרשמה תידרש למסור מידע אישי, כדוגמת רשומות רפואיות, מידע על מצב בריאותי והרגלי חיים וכן פרטים נוספים. חלק או כלל השדות הינם שדות חובה. ללא מסירת הנתונים המבוקשים בשדות החובה, לא תוכל להירשם ולקבל את השירותים המוצעים בשירותי כללית. במסגרת ההרשמה חובה עליך למסור פרטים נכונים ומדויקים בלבד, כללית לא תישא באחריות בגין מידע שגוי שנמסר לה, מכל סיבה שהיא.
- ידוע לי כי לא חלה כל חובה להשתמש בשירותי כללית. כמו כן, על משתמשים בשירותי כללית לא חלה חובה חוקית למסור מידע באמצעות שירותי כללית, וכל שימוש ו/או מסירת מידע ייעשה לפי בחירת המשתמש ורצונו החופשי. עם זאת, אי מסירת מידע ו/או סירוב לכללית לאפשר לעבד ו/או לשמור מידע, עלול שלא לאפשר את השימוש בשירותים המקוונים או שימוש בחלק מיישומי שירותי כללית.
- איסוף המידע
- במסגרת מתן השירותים ו/או המוצרים ו/או התקשרויות עם כללית ו/או מי מטעמה, ולרבות במהלך השימוש בשירותי כללית, כללית אוספת ומעבדת מידע רפואי ואדמיניסטרטיבי מסוגים שונים ומידע נלווה לאלה כמפורט להלן, על מבוטחיה ומטופליה לצורך מתן שירות וטיפול רפואי, ובמסגרת סמכויותיה לפי הדין, ובפרט לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, תשנ"ד-1994, ופועלת להגנת המידע בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, חוק זכויות החולה, תשנ"ו-1996 וכללי האתיקה הרפואית.
- בין היתר, נאספים נתונים שנמסרים בטפסי הצטרפות, שיחות טלפון, התכתבויות ומידע המתקבל ממומחים רפואיים, שירותי רפואה חיצוניים לכללית, ספקי שירותים ועוד. בנוסף ייתכן שייאספו נתונים שונים משימוש בשירותים הדיגיטליים, לרבות דוא"ל, מסרונים סלולאריים ואפליקציות תקשורת למיניהן.
- יובהר כי מידע הנמסר לכללית וכן כל עדכון שלו, בין שנמסר על ידי מטופל או משתמש, במישרין או על ידי מי מטעמו שהוסמך כדין, ובין שהגיע לכללית באופן אחר, עשוי להישמר במאגרי המידע של כללית, בהתאם להוראות הדין החלות על כללית.
- כמו כן יצוין, כי במסגרת השימוש בערוצי התקשורת עשוי להיאסף על ידי כללית מידע נוסף כמפורט להלן, וזאת בין היתר, על מנת לייעל את השירות הניתן בערוצי התקשורת השונים.
- המידע הנאסף על המשתמש מגיע ממקורות מידע שונים: (1) מידע הנמסר מהמוסד לביטוח לאומי (ולגבי מטופלים שאינם מבוטחי/מטופלי כללית – מהמוסדות המבטחים שלהם); (2) מידע הנמסר ישירות ע"י המשתמש לכללית, וכן מידע מסוגים שונים, הנמסר ונוצר במסגרת קבלת שירותים רפואיים מכללית; (3) מידע מהרופאים ויתר המטפלים המתעדים את הטיפול הרפואי הנוגע למשתמש, המועבר במערכת ממוחשבת המנהלת את התיק הרפואי של המשתמש, אשר נעשה בה שימוש על ידי הרופאים ויתר המטפלים מטעם כללית; (4) מעבדות ובדיקות עזר בכללית; (5) נתונים המועברים מבתי חולים ומכונים של כללית ו/או קופת חולים אחרת ו/או גורמי רפואה חיצוניים ו/או מעבדות חיצוניות; (6) נתונים אודות ניפוק תרופות ממערך הרוקחות של כללית ומבתי מרקחת חיצוניים; (7) מידע הנמסר ונאסף כחלק מתהליך ההצטרפות לשירותי כללית, במהלך קבלת השירותים בין אם באמצעות שירותי כללית או נציגים טלפוניים.
- המידע אשר נאסף נשמר במערכות ממוחשבות תוך יישום דרישות אבטחת מידע טכנולוגיות, כמפורט להלן, ובהתאם להוראות הדין החלות על כללית, ובהתחשב ברגישות המידע הרפואי.
- מידע עשוי להישמר במאגרי המידע של כללית גם במקרה של מעבר קופת חולים (או סיום טיפול בכללית כאשר מדובר במבוטח קופה אחרת) וזאת בין היתר, בראי דרישות הדין החלות על כללית, בהן החובות על פי דין לשמור רשומות רפואיות מקוריות, וכן לנוכח היותר של הקופה גוף המרכז את הטיפול הרפואי במטופל.
- כללית שומרת לעצמה את הזכות לתעד ו/או להקליט את כל הפעולות שמבוצעות עבור מטופל (ו/או בא כוחו) ו/או משתמש בשירותי כללית, בערוצי התקשורת השונים, וכן רשאית, אך לא חייבת, לשמור במאגרי המידע שלה תיעוד הקלטות ומידע שנמסר לה, לכל תקופה אשר תימצא לנכון, לפי שיקול דעת כללית ובהתאם ובכפוף להוראות הדין.
- איזה מידע נאסף?
- המידע הנאסף על ידי כללית עשוי לכלול, בין היתר, מידע מהסוגים הבאים: מידע מזהה, פרטי התקשרות ומידע דמוגרפי, כולל בין היתר: שם מלא, מספרי זיהוי (תעודת זהות או דרכון), תאריכים שונים (תאריכי לידה, תאריכי הנפקת תעודות), כתובת, מיקוד, מקום לידה, כתובת דוא"ל, מספרי טלפון, מגדר, מעמד אישי, מצב משפחתי, מידע לגבי השכלה ורקע תעסוקתי.
- מידע רפואי מסוגים שונים, לרבות היסטוריה רפואית, אישית ומשפחתית, מידע הנוגע למצב הבריאות הנוכחי, מידע גנטי, מידע על הפניות לבדיקות רפואיות ותוצאות בדיקות, מידע אודות תורים רפואיים וביקורים אצל גורמי רפואה, מידע הקשור במרשים רפואיים, תרופות, מידע הקשור בטיפולים רפואיים, פרוצדורות רפואיות, אשפוזים, נכויות, תכונות פיזיות, הרגלים כגון עישון, שתיית אלכוהול וכיו"ב.
- מידע הקשור לפניות למוקד שירות הלקוחות של כללית / פניות למוקד זימון תורים, הן בשיחה טלפונית והן בפנייה מקוונת, לרבות הקלטות טלפוניות או תרשומות של השיחות, ומידע המופק מהן.
- מידע פיננסי, כולל פרטי חשבון בנק ופרטי כרטיס אשראי.
- מידע שניתן לשימוש כללית על פי דין, כגון מידע ממאגרי מידע של גופים ציבוריים.
- מידע הקשור לשירותים ולמוצרים שכללית מספקת למטופלים, כגון טיפולים משלימים, סדנאות, ביטוח סיעודי וכו'.
- מידע הכלול בתשובות שניתנות לשאלות הנשאלות לצורך זיהוי ואבטחה.
- העדפות שיווקיות ומשוב מטופל (משתמשים רשאים לסרב לשימוש במידע למטרות שיווקיות).
- אפליקציית כללית:
- כללית עושה שימוש ביכולות המכשירים הניידים (טלפונים חכמים) לצורך שיפור השירות למשתמש. כל שימוש בנתוני המכשיר (נתוני מיקום, מצלמה, שמע וכו') הינו בהתאם להרשאת המשתמש בלבד. כמו כן, השימוש בנתוני המכשיר מבוצעים רק בעת השימוש באפליקציה (כלומר, כאשר האפליקציה פעילה), ולא מתבצעים ברקע.
- נתוני המכשיר בהם עושה שימוש כללית: (א) נתוני מיקום – לצורך הצגת שירותים בקרבת מקום המכשיר (רופאים, מרפאות וכיו"ב); (ב) בלוטות' – לצורך ביצוע שיחות וידאו עם הרופא או המטפל; (ג) מצלמה – לצורך קיום שיחות וידאו וצילום מסמכים; (ד) מספר טלפון – לצורך קיום שיחות וידאו; (ה) קבצים ותמונות – על מנת לצרף מסמכים על ידי המשתמש. הקבצים נשמרים בנתוני פרטי המשתמש; (ו) יומן – על מנת לצרף את פרטי התור שזומן על ידי המשתמש ליומן גוגל או אאוטלוק (המועד נשמר על ידי המשתמש, בהתאם להעדפתו ובחירתו); (ז) שמע – לצורך קיום שיחות וידאו.
- השימוש במידע
- כללית אמונה על מתן שירותי בריאות לפי דין. המידע שנאסף משמש את נותני השירות השונים לצורך מתן טיפול יעיל ומיטבי למטופלים לפי הסמכויות המוענקות לכללית בהתאם לדין. כללית משתמשת במידע הנמסר לה לשם אספקת השירותים ו/או המוצרים על ידה, בין אם על ידי רפואה בקהילה ובין אם באמצעות בתי החולים אשר בבעלות כללית ו/או ספקי שירותים רפואיים, ובכלל זאת לצורכי עיבוד מידע רפואי, מעקב רפואי וקביעת תורים.
- מטרות נוספות להן משמש המידע:
- שימור קשר עם מטופלים ועם משתמשים, לרבות משלוח מידע אודות שירותי כללית ומשלוח מידע מותאם אישית ו/או המלצות מותאמות ו/או דיווח על השירותים (לרבות מידע שכללית מחויבת לשלוח ומידע שימושי אחר) ו/או משלוח חדשות ועדכונים וכיו"ב.
- משלוח הצעות לשירותים שונים ו/או למוצרים ו/או אודות מבצעים (של כללית או של צדדים שלישיים).
- קבלת החלטות על מתן כיסוי ביטוחי ובדיקת זכויות מטופלים לתשלום בהתאם לביטוחים משלימים של כללית.
- זיהוי ואימות מטופלים ומשתמשים באתר, בפני כל גורם אליו יישלח דוא"ל דרך שירותי כללית, בעת יצירת קשר עם מוקדי השירות או בפנייתם לבקשת מידע.
- טיפול בבקשות לעיון במידע ולתיקונו במידת הצורך.
- אימות וטיוב מידע כנגד מידע הקיים כבר ברשות כללית, או כנגד מידע דומה שסופק לכללית, או כנגד כל מידע דומה המצוי בחזקתם של גופים ציבוריים (לדוגמה: משרד הפנים, רשות האוכלוסין, משרד הבריאות, ביטוח לאומי), אשר נמסר לכללית כדין.
- דיווח וניתוח נתונים רפואיים לפי דין.
- בקרה על טיב שירותי כללית.
- לצרכים תפעוליים ופעולות בקרה במתן השירות לצרכים שונים: כגון תחזוקת מערכות המידע והבטחת פעילותן התקינה; זיהוי, מניעה וטיפול באירועי אבטחת מידע; איתור פעילות בניגוד לנהלי כללית ו/או שימוש לרעה ו/או פעילויות בלתי חוקיות, ובכלל זה זיהוי מקרים בעלי דפוסים חריגים.
- חיובים וגביית תשלום.
- טיפול בהליכים משפטיים ובבקשות שונות של המטופל ו/או המשתמש.
- בעת השימוש בשירותי כללית יכול שיצטבר מידע, בין היתר בנוגע למאפייני השימוש שלך, העמודים בהם צפית, ההצעות והשירותים שענייניו אותך. כללית תשמור את המידע במאגריה. השימוש בנתונים אלה, כמו גם בנתונים שתמסור בעת הליך ההרשמה לשירותים השונים, ייעשה אך ורק על פי תנאי מדיניות פרטיות זו ו/או על פי הוראות כל דין – וזאת למטרות המפורטות כדלקמן:
- כדי לשפר ולשדרג את טיב ואיכות השירותים והתכנים המוצעים בשירותי כללית, ובכלל זה ליצור שירותים ותכנים חדשים המתאימים לדרישות המשתמשים בשירותי כללית וציפיותיהם, וכן שינוי או ביטול שירותים ותכנים קיימים, והכל לפי שיקול דעתה הבלעדי של כללית.
- כללית רשאית, בכפוף לכל דין, לשלוח אליך מדי פעם, באמצעות הודעת דוא"ל, מידע אודות שירותיה וכן מידע שיווקי ופרסומי – בין אם מידע שכללית תפרסם, ובין אם מידע שתקבל מידי מפרסמים אחרים. מידע כזה ישוגר אולם בכל עת תוכל לפנות לכללית בכתב בבקשה להסירך מרשימת התפוצה וכללית תפעל על פי הנחיותיך אלו. כללית לא תמסור את פרטיך האישיים למפרסמים.
- כדי לאפשר לך להשתמש בשירותים השונים ובשירותים נוספים של כללית, מבצעים ופעילויות שונות שיוצעו מעת לעת באתר.
- לצורך ניתוח ומסירת מידע סטטיסטי לצדדים שלישיים, לרבות מפרסמים. מידע זה, אם יועבר לצדדים שלישיים, לא יזהה אותך אישית.
- לכל מטרה אחרת, המפורטת במדיניות פרטיות זו או בתנאי השימוש של האתר.
- המידע הרפואי המתקבל ישמש אך ורק לצרכי מתן השירותים הרפואיים והטיפול במשתמש. הגישה למידע מוגבלת אך ורק לצוות הרפואי המטפל. בנוסף, ייתכן שנעביר מידע מסוים לצדדים שלישיים, כגון ספקים טכנולוגיים, מוסדות רפואיים או חברות ביטוח, אך ורק לצרכים תפעוליים ובהתאם להסכמה שלך.
- המידע יישמר לתקופה הנדרשת לצורך מתן השירות, ובסיומה יימחק בהתאם להוראות כל דין.
- כללית שומרת לעצמה את הזכות לבצע באתר סקרים ו/או שאלונים מעת לעת, במסגרתם יתבקש המשתמש למסור מידע. השתתפות בסקרים אלו הינה על בסיס התנדבותי והמשתמשים יכולים לבחור שלא למסור את המידע המבוקש.
- כללית אמונה על מתן שירותי בריאות לפי דין. המידע שנאסף משמש את נותני השירות השונים לצורך מתן טיפול יעיל ומיטבי למטופלים לפי הסמכויות המוענקות לכללית בהתאם לדין. כללית משתמשת במידע הנמסר לה לשם אספקת השירותים ו/או המוצרים על ידה, בין אם על ידי רפואה בקהילה ובין אם באמצעות בתי החולים אשר בבעלות כללית ו/או ספקי שירותים רפואיים, ובכלל זאת לצורכי עיבוד מידע רפואי, מעקב רפואי וקביעת תורים.
- אמצעי קשר וערוצי תקשורת דיגיטליים
- כחלק מתפיסת השירות של כללית, נעשה שימוש במגוון רחב של ערוצי תקשורת יעילים, זמינים ונוחים, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, ליצירת חווית שירות חיובית, וכן למסירת מידע למטופלים בנושאים שונים (להלן: "ערוצי תקשורת דיגיטליים").
- אמצעי הקשר יכולים לכלול דואר, דוא"ל, טלפון וטלפון נייד (כולל לקבלת הודעות מוקלטות והודעות SMS), פקס, מערכת חיוג אוטומטית, הודעות מולטימדיה, רשת חברתית ואמצעים אחרים.
- בשימוש בערוצי התקשורת עם כללית, מוסר המידע מאשר כי המידע הנמסר על ידו הינו מידע אמיתי, מדויק ונמסר מרצונו החופשי. מסירת מידע שגוי לכללית, בין אם במודע ובין אם בטעות, עלולה להוביל לכך שתכתובת עם כללית עלולה שלא להגיע ליעדה, לפגיעה בשירות הניתן למטופל או למשתמש, או לטיפול שגוי על ידי כללית. כללית לא תישא באחריות בגין כל נזק שנגרם בעקבות קבלת מידע שגוי שנמסר לה, מכל סיבה שהיא.
- בעת השימוש בשירותי כללית, מאשר המשתמש את תנאי השימוש, לרבות הסכמתו לקבלת הודעות מכללית באמצעות ערוצי תקשורת דיגיטליים.
- ככל שניתנה הסכמת המשתמש, כללית או מי מטעמה עשויים ליצור עמו קשר ולשלוח לו דיוור לצורך מתן שירות, לרבות כל מידע שיתבקש על ידו, או מידע שירותי או מידע שכללית נדרשת למסור למטופל על פי כל דין או הסכם, לרבות "מידע" ו"מידע בעל רגישות מיוחדת" כהגדרתו בדין, זאת לרבות בדרך של דיוור ישיר כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות. משתמש שאינו מעוניין לקבל מידע בערוצי תקשורת מקוונים רשאי להסיר קבלת הודעות בכל עת על ידי ביקור בעמוד "דיוור מכללית" שהגישה אליו היא דרך "הפרופיל האישי"->"עדכון פרטים"->"דיוור מכללית" ובחירה באפשרות "הרשמה לקבלת הודעות ותזכורות".
- כללית עשויה לשלוח למטופלים דבר פרסומת כהגדרתו בחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982 (בהתאמה "פרסומת" ו"חוק בזק"). מטופל שאינו מעוניין בכך, רשאי לבקש בכל עת כי המידע אודותיו לא ישמש לצרכים שיווקיים, ובאפשרותו להימחק מרשימת הדיוור לצרכים שיווקיים על ידי לחיצה על הקישור להסרה המופיע בתחתית ההודעה השיווקית. לאחר הסרת אפשרות שליחת הודעות, כללית תדאג לא לשלוח מידע כאמור, אך יש לקחת בחשבון, כי זמינות המידע עבור המטופל עלולה להיפגע בשל כך.
- מובהר כי גם עם קבלת בקשה להיגרע מרשימת הודעות שיווקיות, או לקבלת מידע בדרך אחרת כאמור, כללית עשויה להוסיף לשלוח, לרבות באמצעות הדוא"ל, מסרים הנדרשים לפי דין או מידע שירותי אחר וכן דיוור שאין מניעה בדין לשלוח לקהל מבוטחיה, או שניתן לפרסמם ו/או לשולחם ללא הסכמה.
- כללית מאפשרת למשתמשים, במקרים מסוימים, לעשות שימוש בערוצי תקשורת דיגיטליים לצורך העברת מידע לכללית ולשליחת בקשות לגורמי הרפואה ולגורמים האדמיניסטרטיביים, לפי שיקול דעתם, כאשר חלק מהשירותים הניתנים בשירותי כללית טעונים הרשמה ו/או מסירת מידע אישי על ידי המשתמש, כמפורט בתנאי השימוש.
- אישור המשתמש לתנאי מסמך זה, מהווה הסכמה מפורשת לקבלת הודעות לרבות הודעות שיווקיות באמצעי תקשורת דיגיטליים, כגון דוא"ל, הודעות SMS, התראות באפליקציה וכל אמצעי תקשורת אחר בו כללית עשויה לעשות שימוש.
- גישה למידע והעברתו / מסירתו לצד שלישי
- בכללית נהלים למתן הרשאות גישה למידע על פי עקרון "הצורך לדעת", קרי למטרת ביצוע תפקידו של עובד כללית או מי מטעמה, ובהתאם, הרשאות הגישה מוגבלות בהתאם לצורך בחשיפה למידע, אך ורק למטרת ביצוע תפקידו של עובד כללית או נותן השירות מטעמה, ובמידה הנדרשת. הרשאות גישה אלו מבוקרות תקופתית. כללית נוהגת על פי דין והנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע לקביעת חיסיון והגבלת הרשאות גישה ביחס לתיקים ו/או לסוגי מידע המוגדרים כבעלי רגישות מיוחדת, לפי הנחיות משרד הבריאות.
- הרישום בתיק הרפואי נגיש לרופאי כללית המורשים לכך ובתנאי שמתקיימת זיקת מטפל-מטופל (וזאת למעט מנהלים רפואיים וגופי בקרה האמונים על בקרה ומתן אישורים רפואיים פרטניים, להם עשויה להיות גישה לתיק הרפואי לצורך מילוי תפקידם, לרבות לצרכי מענה לבקשות מטופל, מבלי שמתקיימת זיקת מטפל-מטופל ישירה).
- כללית לא תעביר לצדדים שלישיים מידע המזהה אותך והמידע שנאסף אודות פעילותך באתר, המאפשר לזהות אותך, אלא במקרים המפורטים להלן:
- במקרה שתאשר לכללית להעביר את פרטיך האישיים לצדדים שלישיים, לרבות, אך מבלי למצות, במקרה של מתן הסכמתך לצורך קבלת שירות ו/או מוצר מצד שלישי, לפרסום מבצע או המלצה על מבצע;
- במקרה שעל כללית יהיה להעביר לגופים ציבוריים ולגורמים נוספים שאינם כללית מידע המוגן על פי דין, ובהתאם לדין, או לרשויות מוסמכות או לגורמים מורשים, בהתאם לסמכותם כפי שנקבעה בדין או אשר חלה חובה שבדין להעביר לידם מידע;
- במקרה שיהיה צורך בהעברת מידע רפואי למוסדות רפואיים שאינם כללית לצורך מתן טיפול רפואי וביטוחי נאות, בהתאם לדין;
- במקרה בו יבקש המטופל, לאחר חתימתו על כתב ויתור סודיות המתיר את העברת המידע;
- במקרה שתפר את תנאי השימוש באתר, את הוראות הסכם ההצטרפות לאתר או איזה מהשירותים המוצעים בו, או אם תבצע באמצעות האתר, או בקשר עמה, פעולות הנחזות כמנוגדות לדין, או ניסיון לבצע פעולות כאלה;
- אם יתקבל בידי כללית צו שיפוטי המורה לה למסור את פרטיך או את המידע אודותיך לצד שלישי;
- במכל מקרה בו כללית תסבור כי מסירת המידע נחוצה כדי למנוע נזק חמור לגופך ו/או לרכושך ו/או לגופו או רכושו של צד שלישי;
- במקרה בו תהיה מחלוקת ו/או טענה ו/או תביעה ו/או דרישה ו/או הליכים משפטיים, בינך לבין כללית או כל צד שלישי אחר אשר בהקשרו נדרשת כללית למסור מידע;
- במקרה בו כללית תפעיל את שירותי כללית במסגרת תאגיד אחר, וכן במקרה שתתמזג עם גוף אחר או תמזג את פעילות שירותי כללית עם פעילות צד שלישי, תהא זכאית להעביר להתאגדות החדשה העתק מן המידע שנאגר אודותיך או כל מידע סטטיסטי שבידיה, ובלבד שההתאגדות החדשה תקבל על עצמה את הוראות מדיניות פרטיות זו.
- במקרה בו יועבר מידע לגוף ציבורי על פי דין, הדבר ייעשה בהתאם להוראות הדין, תוך בקרה מלאה של הוועדה להעברת מידע הפועלת בכללית לפי דין, ובהתאם להסדרים ולבקרות הנקבעים על ידה.
- כללית עשויה להעביר מידע לא מזוהה (שאינו ניתן לקישור למשתמש ולא יזהה משתמש אישית) לצדדים שלישיים, לכל מטרה, בכפוף להוראות הדין, לרבות לצורך שיפור, העשרת או גיוון השירותים והתכנים המוצעים על ידי כללית או מי מטעמה ו/או לצרכים שונים בכפוף לדין. מובהר שכללית הינה בעלת כל הזכויות, לרבות זכויות קניין רוחני, בקשר למידע סטטיסטי ולא מזוהה שנאסף.
- העברה בינלאומית של מידע: למטרות המפורטות במדיניות פרטיות זו, בהתאם להסכמת המטופל ו/או בהתאם לדין (לדוגמה במקרה בו מתעורר צורך למתן טיפול רפואי למטופל השוהה בחו"ל). המטופל מאשר, וכללית תהא רשאית להעביר את המידע לצדדים הממוקמים במדינות אחרות, אשר בהן חלים דיני פרטיות ואבטחת מידע שונים מאלו הקיימים בישראל. העברה כזו תבוצע בכפוף לתנאי הדין ולמטרות לשמן מוחזק המידע.
- שימוש בכלי בינה מלאכותית
- בכללית נעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית ככלי עזר לתיק הרפואי ולניהולו. המערכת נגישה למטפלים ולצוותים רפואיים לפי הרשאותיהם למידע ובהתאם לנהלי הגנת המידע בכללית ועל פי כל דין. כלי הבינה המלאכותית פותח על ידי שירותי בריאות כללית, ללא העברת כל מידע או נתונים אישיים אודות מבוטחי כללית לכל ספק חיצוני. כמו כן, לא מועבר כל מידע אודות מבוטחי כללית לספקים חיצוניים לצורך פעילותה השוטפת של המערכת.
- בכללית נעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית ככלי עזר לתיק הרפואי ולניהולו. המערכת נגישה למטפלים ולצוותים רפואיים לפי הרשאותיהם למידע ובהתאם לנהלי הגנת המידע בכללית ועל פי כל דין. כלי הבינה המלאכותית פותח על ידי שירותי בריאות כללית, ללא העברת כל מידע או נתונים אישיים אודות מבוטחי כללית לכל ספק חיצוני. כמו כן, לא מועבר כל מידע אודות מבוטחי כללית לספקים חיצוניים לצורך פעילותה השוטפת של המערכת.
- שימוש באתרי צד ג'
- מובהר כי מדיניות הפרטיות אינה מתייחסת לפרטיות, תנאי שימוש, תכנים ומידע, אבטחת מידע או כל פרקטיקה של צד שלישי כלשהו, לרבות צד שלישי המפעיל אתר אשר שירותי כללית מכילים קישור אליו. פנייה לצד שלישי באמצעות קישור המופיע בשירותי כללית, וכל ממשק בין המשתמש לבין צדדים שלישיים, הינו באחריות המשתמש בלבד!
- עוד יובהר כי הטמעת קישור בשירותי כללית, ככל שמוטמע, אין משמעה תמיכה של כללית באתר המקושר או בתוכן המפורסם מטעם צד שלישי. אתר צד שלישי כפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של אותו צד שלישי בלבד.
- זכות עיון במידע
- על פי חוק הגנת הפרטיות כל אדם זכאי לעיין בעצמו, או על ידי בא כוחו שהרשהו בכתב, או על ידי האפוטרופוס שלו, במידע שעליו אשר מוחזק במאגרי המידע של כללית. אדם שעיין במידע שעליו ומצא כי אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לכללית בבקשה לתקן את המידע. במידה שכללית תסרב למלא בקשה זו, למשל במקרה בו לדעת כללית המידע עלול לגרום נזק חמור לבריאותו הגופנית או הנפשית של המבקש או אף לסכן את חייו, תודיע על כך למבקש באופן ובדרך שנקבעו בתקנות. על סירוב זה לאפשר עיון ועל הודעות הסירוב לתקן מידע, רשאי המבקש להגיש תובענה לבית המשפט באופן ובדרך שנקבעו בדין. ככל שמדובר בתושב חוץ – הרי שזכאי הוא לדרוש גם מחיקת מידע.
- ככל שמדובר בבקשה לתיקון מידע ברשומה הרפואית, המטפל לפי שיקול דעתו, אם הוא מצא מקום לתיקון המידע שתיעד ברשומה, יפעל על פי הנהלים הקיימים בכללית בעניין זה, כאשר כל שינוי טעון אישורו של גורם מוסמך לעניין זה בכללית, ולפי נהלי כללית. תיעוד אודות השינוי יתועד במערכת ייעודית לנושא זה. באפשרות המשתמש לעדכן דרכי התקשרות ופרטים דמוגרפיים באמצעות האזור האישי.
- כל משתמש זכאי לקבל מידע רפואי מהרשומה הרפואית שלו. קבלת עותק מהתיק הרפואי עשויה להיות כרוכה בתשלום, לפי נהלי כללית וכפי שיתעדכנו מעת לעת.
- בנוסף, במידה שהמידע שבמאגרי כללית משמש לצורך פניה אישית אליך, בהתבסס על השתייכותך לקבוצת אוכלוסין, שנקבע על פי אפיון אחד או יותר של בני אדם ששמותיהם כלולים במאגר (להלן: "פניה בהצעה מסחרית"), כי אז אתה זכאי על פי חוק הגנת הפרטיות, לדרוש בכתב שהמידע המתייחס אליך יימחק ממאגר המידע. במקרה זה תמחוק כללית מידע הדרוש לה רק כדי לפנות אליך בהצעות מסחריות. מידע הדרוש לכללית לשם ניהול עסקיה, לרבות תיעוד פעולות מסחריות ואחרות שביצעת בשירותי כללית, יוסיף להישמר אצל כללית על פי כל דין, אך לא ישמש עוד לצורך פניות אליך.
- ידוע לי כי ייתכן שהמידע הקיים בשירותי כללית לא כולל את כל המידע הקיים במערכות המידע של כללית, ולכן ככל שאבקש לעיין במידע אשר לא קיים בשירותי כללית, באפשרותי לפנות לכללית ולציין זאת באופן פרטני וספציפי.
- Cookies וכלי איסוף
- שירותי כללית משתמשים בעוגיות או בכלים דומים (Cookies) (להלן: "כלי איסוף") לצורך תפעול שוטף ותקין, ולצורך איסוף נתונים סטטיסטיים אודות השימוש בשירותי כללית, לאימות פרטים וכדי להתאים את שירותי כללית להעדפותיך האישיות ולצרכי אבטחת מידע. חלק מהמידע שנאסף באמצעות כלי האיסוף יפקע או יימחק מיד עם היציאה מהאפליקציה, ומידע אחר נשמר על גבי המכשיר הסלולארי שלך.
- באמצעות כלי האיסוף יכול שייאסף מידע כגון: נתוני תקשורת ונתוני מיקום, כתובת ה-IP של המשתמש ומיקום המחשב בו השתמשו כדי להשתמש בשירותי כללית, וכן מידע הנאסף באמצעות "עוגיות" (Cookies), כגון: נתונים ומאפיינים אודות המכשיר באמצעותו גולשים באתר לרבות סוג המכשיר, סוג מערכת הפעלה וגרסתה, השפה בה נעשה השימוש, סוג דפדפן אינטרנט וגרסתו, מידע בנוגע לאופן השימוש באתר (לרבות פעולות שנעשו על ידי המשתמש כמו באיזה עמוד צפה המשתמש ומשך זמן הביקור בו).
- כללית עושה שימוש ביכולות המכשירים הניידים (טלפונים חכמים) לצורך שיפור השירות בשירותי כללית. כל שימוש בנתוני המכשיר הינו רק בעת השימוש בשירותי כללית ולא מבוצע ברקע, והכל בהתאם לשימוש שבוחר המשתמש לעשות.
- לצרכי אבטחת שירותי כללית ותחזוקתם, תפעולם ובקרה שלהם, עשוי להיאסף תיעוד נתונים (לוגים) אודות הכניסה, ההזדהות והפעולות המבוצעות על ידי המשתמש. נתונים אלה משמשים אך ורק לצורכי טיפול בתקלות, זיהוי, מניעה וטיפול באירועי אבטחת מידע או מקרים בעלי דפוסים חריגים, וכן תחזוקת שירותי כללית. כמו כן, ספק הענן שומר תיעוד פעולות לתקופה של 24 חודשים.
- כמו כן, כללית מסתייעת בתוכנות וטכנולוגיות שונות, אשר חלקן עשויות להיות מופעלות על ידי צדדים שלישיים, באופן שנאספים נתונים כלליים מצטברים ובלתי מזוהים על המשתמשים בשירותי כללית, כגון: מספר המבקרים באתר, העמודים הנצפים, סטטיסטיקה לגבי השימוש באתר וכד'. בין היתר, נאסף מידע מצטבר או סטטיסטי באמצעות תוכנות הצוברות או מנתחות מידע על כלל הפעילות מול כללית, במגוון ערוצי התקשורת שלה. כל זאת לצורך שיפור איכות השירות הניתן באמצעות שירותי כללית, ניתוח נתוני השימוש לצורך שיפור ושדרוג, דפוסי השימוש בשירותים הדיגיטליים ומידת התאמת השירותים והמוצרים להעדפות או צורכי המשתמש, לצורך שיפור רמת המידע ומידת ההתאמה והמיקוד של התכנים, בהתאם למידע ולנתונים הנאספים ומעובדים כאמור.
- באתר כללית עשוי אף להיעשות שימוש בכלי איסוף של צדדים שלישיים, וכן בשירותי סטטיסטיקה ופרסום נוספים של צדדים שלישיים (כגון שימוש ב-Google Analytics המופעל על ידי Google או כלי איסוף של חברת מטא. רכיבים הלו עשויים לאפשר לצדדים שלישיים לדעת בין היתר באילו מסכים באתר המשתמש גלש, ולאסוף מידע מהשימוש באתר למטרות מדידה ופרסום מותאם למשתמש. לצדדים שלישיים אלו אין כל גישה למידע הרפואי של המשתמש. כללית ממליצה למשתמש לעיין במדיניות הפרטיות של גוגל – לחץ כאן, ובמדיניות השימוש של מטא – לחץ כאן.
- כיצד להימנע מאיסוף "עוגיות"? עוגיות הן למעשה קובצי טקסט או שורת קוד שנוצרים בדפדפן ו/או במכשיר הנייד – ככל שהאפשרות הזו מצויה בהגדרות המחשב או המכשיר הנייד. משתמש שאינו מעוניין באיסוף "עוגיות" יוכל להימנע מכך על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלו. לשם כך ניתן להיעזר בקובץ העזרה של הדפדפן (יש לקחת בחשבון כי נטרול מוחלט של ה"עוגיות" עלול לגרום לכך שלא ניתן יהיה להשתמש בחלק מהשירותים והתכונות בשירותי כללית).
- אבטחת מידע
- כללית נוקטת במדיניות אבטחת מידע קפדנית ובאמצעים שונים, על מנת להבטיח את אבטחת המידע בשירותי כללית. המידע הרפואי והאדמיניסטרטיבי נשמר במערכות המחשוב של כללית, המאובטחות באמצעים מתקדמים, כמקובל בעולם. למערכות אלה הוגדרו ויושמו דרישות אבטחת מידע טכנולוגיות המתאימות לרמת האבטחה הגבוהה של הגנת המידע הנדרשת במערכות מסוגן לפי דין. הדרישות והמערכות נבדקות ומבוקרות באופן שוטף.
- לכללית טכנולוגיות, מדיניות אבטחת מידע וסייבר, נהלים ותהליכי עבודה מותאמים להגנת המידע, בתחומים שונים. כללית מקיימת בקרה שוטפת לבחינת יעילותם ועדכונם. מדיניות כללית, נהלי אבטחת המידע והסייבר ובקרת התהליכים תואמים בין היתר את ההסמכה לתקני אבטחת מידע בינלאומיים ISO 27001 (תקן ניהול אבטחת מידע בארגון) ו-ISO 27799 (תקן ניהול אבטחת מידע בארגון רפואי).
- יחד עם זאת, אמצעי האבטחה אינם חסינים בפני חדירה בלתי מורשית או איומים אחרים, וגם תחת אמצעי אבטחת מידע וניטור אלה, קיים סיכון של חדירה למידע בשירותי כללית או לתעבורת הנתונים בין המשתמש ובין הכללית, וכן קיים סיכון שהמידע ישתבש או לא יהיה זמין.
- המשתמש עשוי להשתמש בשירותי כללית הניתנים באמצעים דיגיטליים – יובהר כי הגנת המידע המצוי במחשבים או בטלפונים הסלולריים של משתמש הינו באחריות המשתמש. על רקע אירועי הונאה וגניבת מידע אישי, מומלץ לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע למסירת פרטים אישיים לגורם כלשהו, הנוגעים לתפקיד בכללית. כמו כן, משתמש שיש לו חששות בנוגע למידע מסוים, יכול להימנע מלהעבירו בשירותי כללית, ולהעבירו ישירות לבעל התפקיד הרלוונטי בכללית.
- ככל שעולה צורך להעברת מידע לכללית, כללית מאפשרת העברת מסמכים ומידע באמצעות שירותי כללית בעלי תקשורת מאובטחת או באופן פרונטלי. תשומת לב המשתמש כי השימוש באפליקציות או באמצעים דיגיטליים אחרים (כגון דוא"ל בין המשתמש לכללית או שימוש בוואטסאפ) אינו מאובטח על ידי כללית והוא כפוף למדיניות הפרטיות ולתנאי השימוש של התוכנה, כמפורט לעיל ולהלן. כללית לא תישא בכל אחריות במקרה בו בחר מטופל להשתמש באפליקציות או תוכנות צד שלישי.
- אבטחת מידע על ידי המשתמש באתר
- השימוש באזור האישי באתר מיועד למורשים בלבד, אשר קיבלו מכללית קוד אישי וסיסמא אישית. ידוע לי כי אין לעשות כל שימוש באזור האישי ללא קבלת הרשאה אישית מכללית.
- ידוע לי כי הגישה לאזור האישי באתר נתונה אך ורק לי באמצעות הקוד האישי שלי והסיסמה האישית וכי לכללית או למי מטעמה, לא תהיה כל גישה לתוכן המידע אודותיי באמצעות האזור האישי שלי באתר כללית.
- ידוע לי כי בפעולות (לרבות קבלת או העברת מידע) באמצעות האתר, ייתכנו תקלות, טעויות, עיכובים, השמטות וחשיפה של פרטים אודותיי (למרות אמצעי אבטחה בהם נוקטת כללית). כמו כן, מטבעם, השירותים המקוונים תלויים בשירותי תקשורת ובשירותים אחרים המסופקים לכללית ו/או לי על ידי צדדים שלישיים (כמו: שרתי אינטרנט חיצוניים, ספקיות של תשתיות אינטרנט, חברות סלולר וכיו"ב), וכי ייתכן שיחולו עיכובים, שיבושים או תקלות אחרות, בהופעת מידע בפלטפורמות השונות של השירותים המקוונים מסיבות התלויות בצדדים שלישיים כאמור.
- אני מצהיר, מאשר וידוע לי כי כללית לא תהא אחראית כלפיי במישרין או בעקיפין, לכל נזק ישיר או עקיף, כספי או אחר, בכל הקשור בעיכובים, שיבושים או תקלות אחרות כאמור, וכי אין ולי ולא תהיה לי כל טענה ו/או דרישה ו/או עילה ו/או תביעה נגד כללית בקשר עם עיכובים, שיבושים או תקלות אחרות כאמור.
- כללית מפעילה באתר כלים ושיטות מתקדמים להגנת מידע והאתר אף זכה בתקן לאבטחת מידע מטעם מכון התקנים ISO 27799, אולם ידוע לי כי ברגע שהמידע עובר למחשב או לטלפון הסלולרי שלי, האחריות להגנה על המידע מוטלת עלי.
- יש להימנע משליחת פרטי כרטיס אשראי בדוא"ל או במסרון (כולל וואטסאפ) לכללית.
- מוטלת עלי האחריות הבלעדית לפעילות ולשימוש שלי באתר, ואני פוטר את כללית מכל חבות ו/או אחריות בקשר לכך.
- הובאו לידיעתי המלצות לנקיטת אמצעי זהירות, באחריותי, על מנת לוודא שמירת פרטיות וסודיות המידע, ומניעת דליפת מידע רפואי, כדלקמן:
- שמירה על פרטי משתמש / סיסמא לאתר של כללית: באחריות המשתמשים, לשמור את אמצעי הזיהוי עם כללית (שם המשתמש והכניסה לאתר או לאזור האישי) חסויים, בשליטתם ובידיעתם בלבד, אסור לשמור אותם במקום גלוי (ואין לשומרם על מחשב או מכשיר סלולרי), ואין למוסרם לכל צד שלישי בכל דרך, גם לא לגורם המזדהה לכאורה כנציג כללית.
- סיסמת גישה אישית לאתר כללית: מומלץ לעשות שימוש בסיסמת גישה מורכבת (שתכלול אותיות, מספרים ותווים), ושלא נעשה בה שימוש לצורך כניסה לאתרים אחרים. מומלץ לבטל אופציית "שמירת סיסמא אוטומטית" במחשב האישי.
- הפעלת כלי אבטחת מידע במחשב האישי: מומלץ להתקין תוכנות הגנה (לדוגמה אנטי וירוס, חומת אש) ולעדכנן על בסיס קבוע. בשימוש ברשת אלחוטית, רצוי להתחבר לרשת מוכרת ומאובטחת.
- ידוע לי שנדרשת תשומת לב מיוחדת בעת הכניסה לאזור האישי באתר ולכך שהמידע המופיע על מסך המחשב עלול להיחשף לעיני הסובבים, ובכלל זה בני משפחה, ו/או לכל מי שמצוי בקרבת המחשב בעת פתיחת המסך, וכי יש לשמור על מכשירי המדיה האישיים מוגנים מפני צפייה על ידי בלתי מורשים.
- ידוע לי שבתום כל שימוש באתר מוטלת עליי האחריות הבלעדית להסיר את המידע ו/או את נתוני הזיהוי ו/או כל נתון אחר שעלולים לאפשר גישה למידע ו/או לשירות למי שאינם מורשים לכך, ואני פוטר את כללית מכל אחריות ו/או חבות בגין כך.
- הנני מאשר כי הובא לידיעתי כי עלי לנקוט את כל האמצעים הסבירים לשמירה על הסיסמה ועל קוד המשתמש האישיים בסודיות כדי למנוע שימוש בהם ללא הרשאתי, ואני מסכים לנקוט ומתחייב בזאת לנקוט את כל האמצעים הסבירים לצורך כך.
- ידוע לי שחשיפת הקוד האישי והסיסמה האישית שלי ו/או גילוי כל מידע אחר לצד שלישי – בין אם בכוונה תחילה ובין אם עקב אובדן ו/או גניבה או מכל סיבה אחרת – עלולה לחשוף מידע על אודותיי לגורמים לא מורשים, וכי כללית לא תישא בכל אחריות, לשימוש של אחר באמצעי הזיהוי של משתמש ו/או להעברת מידע אודות משתמש ו/או בגין כל נזק שייגרם מחשיפה כאמור.
- ידוע לי שבכל מקרה של חשיפת קוד המשתמש או הסיסמה האישית למשתמשים שאינם מורשים – וכן בכל מקרה של חשד לחשיפה כזאת – עליי להחליף את קוד המשתמש ו/או את הסיסמה האישית בשירותי כללית. במקרה כזה תהיה כללית פטורה מכל אחריות ו/או חבות.
- ידוע לי שרק אני אחראי לשמירת הסודיות של הקוד האישי ושל הסיסמה האישית, ושרק אני אחראי לכך שאיש לא יוכל לצפות ללא רשותי יחד איתי במסך בעת שאני גולש באתר כללית ו/או על גילוי כל מידע אחר על ידי לצד שלישי. לכן אני מוותר ויתור סופי ומוחלט על כל טענה ו/או תביעה נגד כללית ו/או מי מטעמה בגין שימוש ו/או חשיפה לא מורשים של המידע המופיע באתר כללית כתוצאה ממסירה ו/או אובדן של הקוד האישי ושל הסיסמה האישית ו/או כתוצאה מצפייה במידע בלי מתן היתר מפורש לכך, ובכלל זה לבני משפחה ו/או על גילוי כל מידע אחר על ידי לצד שלישי.
- שינויים במדיניות הפרטיות
- כללית רשאית לשנות מעת לעת את הוראות מדיניות הפרטיות. אם יבוצעו שינויים מהותיים בהוראות שעניינן השימוש במידע האישי שמסרת, תפורסם על כך הודעה בכניסה לשירותי כללית. בעת שינוי הוראות מדיניות הפרטיות, התנאים המפורטים בה ייכנסו לתוקף באופן מיידי.
- כללית רשאית לשנות מעת לעת את הוראות מדיניות הפרטיות. אם יבוצעו שינויים מהותיים בהוראות שעניינן השימוש במידע האישי שמסרת, תפורסם על כך הודעה בכניסה לשירותי כללית. בעת שינוי הוראות מדיניות הפרטיות, התנאים המפורטים בה ייכנסו לתוקף באופן מיידי.
פניות בנושאי פרטיות ואבטחת מידע: בענייני פרטיות ואבטחת מידע הנוגעים לאתר ניתן לפנות במייל אל – zashiranlu@clalit.org.il